Sobre la identitat gràfica - Barcelona com tú
5026
post-template-default,single,single-post,postid-5026,single-format-standard,do-etfw,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Sobre la identitat gràfica

Sobre la identitat gràfica

Globalització, creativitat i esportivitat a la ciutat

La imatge gràfica de Barcelona Com Tu ha estat dissenyada amb l’objectiu de plasmar els valors clau de la plataforma.

El seu logotip reuneix tres característiques bàsiques que evoquen l’esplendor de la ciutat en la qual hem nascut i per la qual sentim un especial vincle afectiu.

Barcelona Com Tu busca integrar tres etapes emblemàtiques i representatives d’història de la Ciutat Comtal, que han marcat un abans i un després, convertint-la en la ciutat oberta, cosmopolita i històrica que és ara.

Els tres valors insígnia sobre els quals s’ha construït la identitat gràfica, són els següents:

Barcelona Cosmopolita

En la construcció de la identitat gràfica de Barcelona Com Tu, s’ha buscat plasmar el caràcter cosmopolita, globalitzat i internacional de la ciutat.

Una constant que es repeteix en totes i cadascuna de les ciutats considerades com capitals del món, és que disposen d’una xarxa de transport públic subterrani.

El metro de Barcelona és tot un desafiament, ja que es construeix en els fonaments d’una ciutat amb més de 4.000 anys d’història.

La xarxa de Transports Metropolitans de Barcelona ha integrat en la seva senyalètica, la tipografia Helvètica per la seva sobrietat, claredat, modernitat i llegibilitat.

La Helvètica és una font de pal sec que va néixer als anys 60 a Suïssa i que pel seu caràcter i eficàcia, és la base de la identitat visual de nombroses marques arreu del món.

A Barcelona Com Tu integra aquesta tipografia per tal d’identificar-se i associar-se a tots aquests valors i referències.

 

Barcelona Modernista

El modernisme català és un corrent artístic, principalment arquitectònic, que troba la seva

màxima expressió a la ciutat de Barcelona. Des de l’Exposició Universal de Barcelona de l’any 1888 i en el decurs del segle XX i fins ara, el modernisme ha anat creixent en paral·lel amb la popularitat de la ciutat on va néixer.

El modernisme té una creativitat, originalitat i atreviment que han impregnat la identitat de la ciutat de Barcelona i han fet que la seva ruta modernista sigui popular a tot el món.

La identitat gràfica de Barcelona Com Tu vol integrar l’autenticitat de la Barcelona modernista, simbolitzada en el trencadís del nostre logotip. És una Barcelona construïda entre tots, feta de trossets d’història, mosaic de cultures i identitats.

 

Barcelona Olímpica

Els Jocs Olímpics de Barcelona’92 són considerats com un període històric de projecció internacional per a Barcelona. La potencialitat turística dels Jocs Olímpics, va ser clau per a la promoció del patrimoni històric i cultural de la ciutat, així com per a la seva internacionalització actual.

El logotip olímpic dels Jocs de Barcelona 92 ​​representa un individu dibuixat amb un punt al cap i dos traços senzills, alçant els braços en senyal d’alegria i triomf mentre salta una tanca formada per les cinc anelles olímpiques.

El logotip buscava transmetre el caràcter mediterrani i la universalitat dels sentiments.

Barcelona Com Tu ha volgut fer servir els mateixos colors del logotip de Barcelona 92, compartint la seva simbologia, en al·lusió a les emocions universals i trets bàsics del territori que envolta la ciutat de Barcelona. El color blau representa el mar Mediterrani, el color vermell està associat al foc i la seva vitalitat, i el groc es vincula a la llum del sol, els valors humans i l’intel·lecte.

Finalment, la referència a l’esport engloba valors que la plataforma ciutadana Barcelona Com Tu busca promoure l’esperit de superació, l’esforç i el treball en equip.



X